fbpx
67 07 73 60 post@standal.no

Ofte stilte spørsmål, hund

OM BOOKING & OPPHOLD

  • Jeg vurderer å bruke Standal, og vil gjerne komme på besøk og se på hotellet. Er det mulig?

Ja, absolutt. Vi vil gjerne vise fram hotellet, og oppfordrer eiere til å booke en omvisning i forkant av opphold. Du vil da få en guidet runde på hotellet av en kennelleder, og du vil få se hvor dyrene bor, hvor hundene blir luftet og få muligheten til å stille spørsmål. En omvisning foregår uten hund, da hunden din ikke skal    forbinde hotellet med deg. Ved et opphold er hunden her sammen med oss, uten at du er til stede, så dette er viktig for mestring og tilpasning. Les punkt om innsjekk under temaet “Om oppholdet på Standal” for utdypende informasjon.

  • Omvisning må avtales på forhånd, og tilbys av driftsmessige hensyn kun i lavsesong/utenom skoleferier.
  • Jeg har bestilt opphold, men ikke fått noen bekreftelse?

Så snart bookingen din har blitt gjennomgått, vil en automatisk bookingbekreftelse  bli sendt deg pr e-post. Sjekk søppelpost dersom du ikke finner bookingbekreftelsen innen 24 timer etter innsendt bestilling.

  • Tar Standal imot tisper i løpetid?

Ja. Standal har egen løpetidsavdeling med egne lufteområder. Løpetidsavdelingen er godt atskilt fra øvrig kennel slik at det ikke skaper stress for ukastrerte hannhunder, og sikrer trygg avstand for å unngå uønskede ferieromanser.

  • Kan valper være på Standal? Hvor gammel må hunden være?

Ja, valper er hjertelig velkomne! Valper er vanligvis svært tilpasningsdyktige, og har veldig godt av å tidlig bli vant til ulike miljø, andre hunder og håndtering av ulike mennesker, – dette er god miljøtrening og skaper et godt grunnlag for kennelopphold senere i livet. Valpen må være grunnvaksinert før opphold, dvs 12 uker gammel. Se punkt om vaksinekrav under temaet “Om forberedelser før oppholdet”.

  • Jeg trenger pass i sommerferien. Har dere kapasitet?

Sommeren er vår desidert travleste høysesong, så her må du være tidlig ute med bestilling. Vær oppmerksom på at vi i sommerferien ikke tar imot gamle dyr som fremstår alderstynget, dyr med krevende/alvorlige helseutfordringer, dyr som er aggressive eller vanskelig håndterbare dyr. Det er også et krav at hunder er sosiale og kan bo sammen med og tilbringe utetid med hunder av begge kjønn under opphold i sommerferien.

  • Jeg har en katt og en hund som er veldig glad i hverandre. Kan de bo sammen under opphold?

Nei. Hunde- og kattehotellet er atskilte avdelinger for å unngå stress for begge arter, og rommene de bor i er tilpasset sin art både i utforming og størrelse. 

  • Hvordan bestiller jeg barnehageplass til hunden min?

Ved nytegning av barnehageplass, samt ved månedlig fornyelse av abonnement må dette gjøres via booking på hjemmesiden. Dette da vi løpende må ha oppdaterte opplysninger om vaksinestatus, fôrvaner, medisinering, atferd, helse mm. Merk også at barnehageperioden (nytegning og fornyelse) må være forhåndsbetalt i forkant av oppmøte i barnehagen.

  • OBS: Det er en forutsetning for barnehageplass at hunden din er sosial med andre hunder.

*

OM ÅPNINGSTIDER, PRISER & FAKTURERING

  • Når kan jeg hente og levere hunden min i forbindelse med opphold på hotellet?

Du kan hente og levere innenfor våre åpningstider man-lør kl. 09-18, søndag og 1. nyttårsdag kl.12-20. Julaften, 1.juledag, 17 mai, skjærtorsdag og langfredag er det stengt for all inn- og utlevering.

  • Merk at det er avvikende åpningstider for Hundebarnehage.
  • Åpningstidene passer ikke for meg. Kan jeg hente og/eller levere før åpningstid eller etter stengetid?

Vi har svært lange åpningstider, og lange travle arbeidsdager. Vi ber derfor våre             

kunder respektere våre åpnings- og arbeidstider, og være på plass i rimelig tid før stengetid. Dersom du er hindret i å komme innenfor åpningstidene, må du levere hunden/katten dagen i forveien, eller eventuelt vente med henting til påfølgende dag.  Alternativt kan du bestille henting/ hjemkjøring, se neste punkt.

  • Kan dere komme og hente hunden min, – og/eller kjøre den hjem?

Ja, Standal tilbyr henting og levering etter avtale.

  • Hva koster det per døgn?

Det er ikke døgnpriser på Standal. Opphold faktureres per påbegynte dag, det vil si per dato. I motsetning til et hotellrom som kun skal res opp og stå klart for deg som menneskegjest, har vi ansvar for dyret i form av lufting, fôring, stell og tilsyn fra det øyeblikket dyret ankommer til det drar. Hotellopphold hos oss faktureres derfor per påbegynte dag uavhengig av tidspunkt på dagen gjesten ankommer og reiser.

  • Er fôr inkludert i oppholdet?

Tørrfôr er inkludert i oppholdet, dvs høykvalitets normalfôr for friske dyr. Går hunden på spesialfôr eller våtmat må dette medbringes. Vi selger også VOM og en del diettvarianter fra Royal Canin i resepsjonsutsalg. Dette faktureres da i tillegg til opphold.

  • Hva betyr høysesong og lavsesong?

Høysesong er synonymt med skoleferie. Dette er de travleste periodene på hotellet, der det er nødvendig å være tidlig ute med bestilling for å sikre plass. Lavsesong er øvrige deler av året, utenom skoleferiene. I lavsesong har vi generelt god kapasitet og kan ta imot bestillinger på kort varsel. Vær dog oppmerksom på at det også kan bli fullt i forbindelse med langhelger ved inneklemte fridager i lavsesong.

  • Når kan jeg hente og levere hunden min i forbindelse med Hundebarnehage?

Barnehagen er åpen for henting og levering alle dager mellom klokken 07 og 21, med unntak av julimåned, samt på helligdager og offentlige høytidsdager. Disse tidene er             barnehagen stengt for all inn- og utlevering.  Hunden må være booket inn, bekreftet og betalt før oppmøte.

  • Hva er avbestillingsfristen for opphold? Må jeg betale om jeg ikke benytter meg av oppholdet jeg har bestilt?

I lavsesong kan opphold avbestilles inntil samme dag som ankomstdato, uten kostnad.

I høysesong må opphold avbestilles senest 7 dager før ankomstdato. Ved for sen avbestilling vil oppholdet faktureres i sin helhet. Det samme gjelder endring av opphold/justering av datoer, – endringen må utføres senest 7 dager før ankomstdato, ellers faktureres oppholdet i sin helhet. Endring av opphold i høysesong forutsetter at vi har ledig kapasitet til endring.

  • Jeg har bestilt en time til Standal Hundefrisør eller Standal Dyreklinikk, men jeg trenger ikke timen likevel/ ønsker å komme til et annet tidspunkt. Må jeg gi beskjed om dette?

Ja. Som hos andre frisører, tannleger, leger eller øvrige tjenester med timeavtale, må avtalte tidspunkter overholdes da vi har reservert tid og personell til deg. Ønsker du ikke timen din likevel/ eller ønsker å endre denne, må vi få beskjed senest 24 timer før oppsatt møtetid. Ubenyttede timeavtaler faktureres med kr 750,- uavhengig av sesong.

  • Hvem skal betale for behandling ved sykdom/skade?

Du som eier er ansvarlig for økonomiske kostnader ved sykdom og skade under opphold. Vi anbefaler alle dyreeiere å ha tegnet en sykeforsikring med god dekning, da det dessverre raskt kan bli kostbart når dyr blir syke. Dyr kan bli skadet eller syke når som helst, både hjemme, ute eller mens de er på hotell, og Standal er ikke ansvarlig for å dekke kostnader for syke dyr. Har du et dyr med udiagnostisert sykdom, eller underliggende kronisk sykdom, skal du også være klar over at stress ved å skifte miljø kan være en utløsende årsak for forverring av en del tilstander. Dette er en risiko du som eier bør være kjent med når du velger å plassere dyret ditt hos oss.

  • Hunden min ble syk eller skadet under opphold. Hvorfor er ikke Standal ansvarlig for kostnadene? 

Det vil alltid være en risiko for potensiell skade når hunder er sammen med andre hunder, og ferdes fritt i uteområder. De kan også skade seg innendørs under lek, eller om de eksempelvis hopper på burdører og skader klør eller tenner. Dyr kan også sjekke inn med skader eier ikke har oppdaget eller informert om ved innsjekk, som utvikler seg eller avdekkes underveis i opphold. Sykdom kan oppstå når som helst, og vi kan aldri garantere at hunden din ikke vil kunne bli syk eller skadet, verken hos oss, hjemme eller annet sted.  Risikoen for skader og påfølgende kostnader for behandling av eget dyr er det eier som er ansvarlig for. Vi anbefaler alle dyreeiere å ha tegnet sykdom- og skadeforsikring på sine dyr.

  • Hvilke betalingsløsninger tilbyr dere?  

Opphold og andre tjenester betales primært ved hjemreise. Vi tar alle typer betalingskort, betaling med Vipps, og har du iPhone kan vi også sende deg en betalingslenke via sms. Kontant betaling er mulig, men forutsetter hele beløp eller nøyaktig innbetaling da vi ikke har anledning til særlig veksel. Ved hjemkjøring betaler du med Vipps eller med kort via portabel bankterminal. All betaling skal være gjennomført før avlevering.

  • Faktura gis ikke ut, med unntak av organisasjoner og privatpersoner med egen forhåndsgodkjent avtale om dette.

*

OM FORBEREDELSER FØR OPPHOLDET

  • Må hunden være vaksinert for opphold på Standal?

Alle dyr må være årlig vaksinert for opphold, dvs maksimum 365 dager siden siste vaksine ved oppholdets sluttdato. Dersom årlig tidspunkt for revaksinering utløper underveis i et opphold, vil det være mulig å få revaksinert dyret hos oss under opphold. Dette forutsetter at vi har veterinær til stede og ledig kapasitet i klinikken, og må således avtales på forhånd.

  • Hvilke vaksiner er påkrevet for opphold?

Hunder skal være vaksinert mot både Parainfluensa og Bordetella Bronchiseptica, som begge gir beskyttelse mot hundeforkjølelse/kennelhoste. Begge disse vaksinekomponentene må gis årlig (vaksineforkortelser Pi + Bb). Hunder skal også være vaksinert mot Valpesyke, Smittsom leverbetennelse og Parvovirus. Vaksinen gis vanligvis valper og 1-åringer, deretter hvert 3 år gjennom hundens liv (vaksineforkortelser DHP). 

  • Hunden min har ikke vært på hotell før. Er det lurt å prøve 1 dag eller 1 natt for å se hvordan det går før den eventuelt skal bo hos dere for et lengre opphold senere?

Tanken er god, og et prøveopphold i lavsesong anbefales alltid for førstegangsgjester. 1 dag eller 1 natt er dog vanligvis en dårlig idé, da mange hunder trenger tid til å tilpasse seg og vil ikke kunne slå seg til ro og bli komfortabel i nytt miljø på så kort tid. Om hensikten med et prøveopphold er å gjøre hunden kjent med oss og hotellet i forkant av et lengre opphold i høysesong, anbefaler vi en booking med såkalt “åpen retur”, som betyr at vi holder kontakten underveis og blir enige om når hunden skal hjem basert på når den viser seg trygg. Dette kan for noen hunder ta 1 dag, og for andre betydelig lenger. Gjennomsnittlig optimal lengde for et prøveopphold for en hund er fra 2-5 dager. Med glad hale og gode opplevelser i bagasjen ved hjemreise etter førstegangsopphold, kommer hunden din ivrig inn døren vår neste gang du kommer, og du har gitt den et flott grunnlag for senere feriepass.

  • Hva skal jeg ta med?

Ta med vaksinedokumentasjon for framvisning ved innsjekk.

Hunder leveres i bånd. Du får båndet tilbake etter innsjekk og tar med deg dette hjem. Dyrene bor hos oss uten medbragt bagasje. Dersom hunden bruker medisiner må du ta med dette, og påse at du har med tilstrekkelige mengder for hele oppholdet. Regndekken/vinterdekken/potesokker kan medbringes dersom været/ årstiden tilsier at hunden trenger dette under opphold.

  • Vær obs på at dekken og sokker kan skades under lek/aktivitet, og at medbragt tøy således medbringes på eget ansvar.
  • Kan jeg ta med leker, seng/kurv, tepper eller liknende? Jeg tenker at det er hyggelig å ha med noe hjemmefra som lukter kjent.

Hunder tilpasser seg best på nøytral grunn uten gjenstander hjemmefra de vil kunne føle et behov for å beskytte, og vi tar ikke imot leker/ tepper/senger på kennelen. Hunder er vanligvis sosiale og får romkamerater under opphold. Det gir hundene stress å skulle vokte eiendeler og øker betraktelig potensialet for konflikt hundene imellom. Det er dessuten et hygienisk perspektiv da medbrakte eiendeler øker sjansen for spredning av bakterier og parasitter på kennelen.

  • Unntak: Seniorhunder/dyr med leddproblemer eller svært store, tunge raser kan med fordel ta med egen madrass/seng. Vær obs på at dette da medbringes på eget ansvar.
  • Hunden min har ikke vært hos dere før, – er det noe spesielt jeg skal tenke på?

Vi anbefaler alltid nye gjester å sjekke inn på morgenen/formiddagen. Dette gir hunden tid til å bli litt kjent med oss og stedet, – få seg en lekevenn/romkamerat, og få vært med på en del uteaktiviteter og spise middag med de andre hundene. Dette vil gi hunden trygghet og sørge for at den både er fysisk og mentalt sliten før natten kommer og hunden skal overnatte hos oss for første gang. Se for øvrig punkt om rutiner ved innsjekk under temaet “Om oppholdet på Standal”.

  • Jeg har en stor og en liten hund som er vant til å bo sammen. Får de dele rom? 

Ja, dersom du ønsker det kan de gjerne få dele rom, men om det er stor størrelsesforskjell på hundene dine vil de da kun være sammen med hverandre og ikke bli prøvd med andre under oppholdet. Se punkt om hvilke hunder som er sammen under temaet “Om oppholdet på Standal” for utdypende informasjon.

  • Tips: Ved stor aldersforskjell/aktivitetsbehov på hundene dine, kan det i mange tilfeller være positivt for dem å bli splittet i hver sin gjeng med kompatible hunder på egen alder/størrelse.

*

OM OPPHOLDET PÅ STANDAL

  • Hvordan foregår en innsjekk på Standal? 

Hunder påvirkes i stor grad av eiers følelser. Avskjeder gjør hunden urolig da den raskt forstår at noe er i gjerde, og hunden bruker vesentlig lengre tid på å finne seg til rette i kennelen. Ved en innsjekk fører en kennelleder umiddelbart med seg hunden vekk fra resepsjonsområdet, slik at hunden så raskt som mulig får helt andre ting å tenke på enn deg. Hunden din får snuse litt i en luftegård, ser noen andre hunder på trygg avstand, markerer kanskje litt, og blir umiddelbart full av spennende inntrykk som tar fokus vekk fra avskjeden. Dette er en midlertidig mellomstasjon for avreagering. Det er psykologisk viktig at det er hunden som forlater deg, og ikke omvendt. Eier er derfor ikke med inn ved en innsjekk, da dette er viktig for å gi hunden best mulig grunnlag for rask tilpasning.

Kennelleder går deretter gjennom bookingen med deg, og passer på at detaljene rundt atferd, fôring, helse og annen relevant informasjon stemmer. Deretter ber vi om en signatur fra deg på dyrets kennelkort der du aksepterer Standals gjeldende betingelser for opphold. Med ferdig utfylt kennelkort, vil hunden din prøves med andre hunder (dersom den er sosial) og kennelpersonalet vil finne et hyggelig rom for oppholdet.

  • Jeg vil gjerne se hvor hunden min skal bo. Kan jeg bli med inn?

Nei, dette er ikke positivt for hundens opphold. Se forrige punkt om innsjekk. Ved et opphold er hunden her sammen med oss, uten at du er til stede, så dette er viktig for rask mestring og tilpasning. Vi viser gjerne fram hotellet, men da utenom en innsjekksituasjon, og da uten medbragt hund. Tidspunkter for omvisning er etter avtale og til tider der vi i minst mulig grad forstyrrer hundenes rutiner og hviletider. Se punkt om omvisning under tema “Om booking & opphold”.

  • Hvordan ser dagen ut for en hund på Standal?

Rutiner gir forutsigbarhet og trygghet, og alt fra gangen ved innsjekk og utsjekk til fôring, lufting, lek og hviletider er etter faste klokkeslett og underlagt faste prosedyrer. Det vil naturligvis alltid tas høyde for behov for individuell tilpasning.

  • Opp og hopp klokken 07!
  • Morgenlufting fra klokken 07-09.
  • Frokost serveres fra klokken 09-10.
  • Hviletid, maten skal synke fra klokken 10-11.
  • Fra klokken 11-16 er det minimum 2 luftinger og mye tid til aktivitet, løp og lek. Dette er også tidsrommet der vi prøver hunder sammen, dvs finner ut hvem som er kompatible til å kunne luftes, leke og bo sammen.
  • Hviletid fra kl 16-17 mens middagen forberedes.
  • Middag serveres fra klokken 17-18.
  • Hviletid, maten skal synke fra klokken 18-19.30.
  • Kveldslufting fra klokken 19.30-21.
  • Klokken 21 slås lyset av og hundene faller til ro mette og trette. Klokken 21.05 kan man høre en knappenål falle.
  • Hvem vil hunden min være sammen med på hotellet?

Ingen hunder blir satt vilkårlig sammen. Hundene prøves under nøye oppsyn i par og små grupper basert på kjønn, rase, størrelse, alder, aktivitetsnivå og sosial status. Vi ber om bakgrunnsinformasjon fra eier om hvordan hunden går overens med andre hunder av både motsatt kjønn og samme kjønn i forbindelse med booking og innsjekk, og bruker denne informasjonen kombinert med lang erfaring med hund, som vurderingsgrunnlag. Hundene blir kun prøvd med hunder på ca samme størrelse som de selv, dette av sikkerhetsmessige hensyn da en stor labb kan forårsake skade på en liten rygg selv under hyggelig lek. Hunder blir kun prøvd sammen på dagtid, slik at vi har mange timer til å observere hundene sammen før natten kommer. Hunder som sjekker inn på ettermiddagen blir derfor boende på enerom til påfølgende dag.

  • Hvor mange turer får hunden per dag?

Standal har store inngjerdede utearealer der hundene får løpe, leke og gå på utforsningsutflukter minimum 4 ganger daglig. Hundene er løse uten bånd og utfolder seg fritt. Dette gir vesentlig mer aktivitet og hjernetrim enn lufteturer i bånd. Lufteturer i bånd    under opphold på Standal er således unødig og uhensiktsmessig for friske hunder med normal bevegelighet.

  • Obs: Er hunden skadet eller har av annen årsak behov for begrenset aktivitet, luftes den i bånd. Lengden og hyppigheten på turene er da etter avtale og faktureres i tillegg.
  • Får hundene kos og menneskekontakt?

Ja, absolutt.  I motsetning til en del andre kenneler der hundene lufter seg selv via luke på kennelrommet sitt, blir hundene hos oss fulgt både ut og inn i luftegårdene av våre mange kennelassistenter. Assistentene går fysisk over hundene fra snute til halespiss 2 ganger daglig, rengjør øynene, sitter inne sammen med dem under fôring, og både koser og leker med hundene gjennom dagen. Vi har også eget personell som følger opp hunder med særskilte behov som sårstell, medisinering og annen pleie.

  • Er det ansatte til stede om natten?

Hundene har personale rundt seg fra klokken 07-21 hver dag. Om natten sover de, mette og trette, og er fysisk og mentalt slitne. Det er ingen overvåking av hundene om natten, slik man ei heller vanligvis ikke ville overvåket dyrene sine om natten hjemme. Både eier av Standal og Kennel manager bor imidlertid side om side med hotellet, og er således i umiddelbar nærhet døgnet rundt. 

  • Får jeg oppdateringer /tlf/bilder underveis?  

Vi har et stort hotell med mange gjester boende. Vi sender dermed ikke rutinemessige meldinger hjem, men eier er naturligvis hjertelig velkommen til å ringe/sende e-post eller      sms om du ønsker å vite hvordan det står til. Vi kan etter avtale sende 1 sms i løpet av oppholdet, og denne er uten kostnad. Dersom du ønsker bilde- eller videohilsen er dette   også fullt mulig, og belastes med kr 150 pr hilsen. Du vil da bli tilsendt 1 video eller 2-4 bilder på sms eller mail. Ønsker du en hilsen via våre sosiale medier Facebook/ Instagram belastes dette med kr 250,- og må også avtales særskilt. Husk ellers på at “intet nytt er godt nytt”, og at vi naturligvis tar kontakt med deg om det skulle være grunn til bekymring.

  • Hva skjer hvis hunden min blir syk eller skadet under opphold? Kontakter dere meg?

Ved mistanke om akutt skade eller sykdom vil vi primært undersøke og behandle hunden din ved hjelp av en av husets veterinærer ved Standal Dyreklinikk. Dersom sykdom/skade skjer på et tidspunkt der egen klinikk er ubemannet eller er av en art som krever hospitalisering, vil vi transportere hunden din til ekstern veterinær for hjelp. Ved ufarlige småting vil vi vanligvis ikke kontakte eier og skape unødig uro, men du vil bli godt informert ved utsjekk/henting. Ved større skader/mistanke om alvorlig sykdom eller ved behov for sedasjon/bedøvelse vil du kontaktes umiddelbart. Vi er da nødvendigvis avhengige av at du er tilgjengelig for rask kommunikasjon og avklaring. Se for øvrig punkter om skade og sykdom under temaet ”Om åpningstider, priser & fakturering”.

*

DYR MED HELSE- ERNÆRING- ELLER ATFERDSUTFORDRINGER

  • Hunden min er litt forkjølet/ har nyst/hostet i det siste. Kan jeg likevel komme for opphold?

Nysing/hosting/neseflod/tåreflod er typiske symptomer på forkjølelse. Dette er smittsomt, og setter andre gjester i fare for å bli syke. Dersom dyret ditt viser slike symptomer, er det dermed ikke egnet for opphold. Det er krav om oppdatert vaksine ved innsjekk, og gjestene våre skal således være godt beskyttet, – men på samme måte som influensa og corona hos mennesker, vil også vaksinerte dyr kunne både være symptomfrie smittebærere og bli syke til tross for vaksine. Har dyret ditt symptomer på en aktiv forkjølelse, vil oppholdet derfor måtte utsettes/kanselleres.

  • Hunden min bruker spesialfôr/sykdomsdiett. Har dere dette, eller må jeg ta det med?

Vi selger VOM og en del diettvarianter fra Royal Canin i resepsjonsutsalg, både våtfôr og tørrvarianter.  Kontakt oss gjerne på forhånd for å forhøre deg om vi har den dietten du er ute etter, ellers må dette medbringes. Påse at du tar med nok fôr for å dekke hele oppholdet, da en del fôrvarianter/ fôrmerker kan være vanskelig å få tak i og vil medføre transport/kjøreutgifter dersom Standal må skaffe spesifikke spesialfôr underveis i opphold.

  • Hunden min har separasjonsangst, – kan den bo på hotell?

Vi har bred erfaring med hunder som lider av separasjonsangst. Vi tilpasser oppholdet både gjennom egnet plassering i kennelen der hunden har god utsikt til personalet og valg av trygge, avslappede romkamerater med positiv effekt på den som en engstelig. Hunder med     separasjonsangst bør komme på et prøveopphold, og her er det helt essensielt å gi hunden god nok tid til å oppleve mestring før hjemreise. Engstelige hunder og hunder med separasjonsangst kan ha stor gevinst av å måtte oppleve verden uten eier å lene seg på, og vil som oftest forlate oss med ny selvstendighet og langt bredere skuldre enn da de kom. Les     punktene om hvordan en innsjekk foregår, om hva hunden skal ha med seg, og om prøveopphold for mer informasjon om viktige hensyn.

  • Tar Standal imot syke dyr?

Standal er godt vant og har trent personell til å ta seg av dyr med medisinske utfordringer og hensyn. Vi har egen dyreklinikk på huset med 2 veterinærer og 2 dyrepleiere ansatt. Vi er dog ikke et dyrehospital, eller noe alternativ til et dyr som krever hospitalisering. Dyr som krever kontinuerlig overvåking eller er kritisk syke, kan dermed ikke bo på kennel.

Kronisk og diagnostisert sykdom, eller pleie etter en skade eller operasjon er vanligvis ikke et problem for oss å håndtere, men vi ønsker å opplyses om dette på forhånd samt få tilsendt sykehistorie/epikrise fra behandlende veterinær. Det er også egne retningslinjer rundt dette når det gjelder sommerferien, vår travleste tid på året. Se punkt om sommer under temaet “Om booking & opphold”.

Vær oppmerksom på at utvidet behov for stell/oppfølging kan medføre et daglig pristillegg. Se prisliste for detaljer rundt dette: Priser: Hund – Standal

Ved oppfølging ved Standal Dyreklinikk faktureres dette som ordinær veterinærbehandling.

  • Obs: Er dyret ditt diagnostisert med eller har mistanke om smittsom sykdom, symptomer på forkjølelse, eller er ubehandlet og tydelig syk, kan vi ikke ta det imot for opphold.
  • Hunden min bruker medisiner/ trenger spesifikk pleie. Får Standal fulgt opp dette under opphold?

Ja, vi er godt vant til å medisinere under opphold. Dersom dyret har behov for tidkrevende/omfattende medisinering eller stell, vil det kunne tilkomme et pristillegg for dette. Se prisliste: Priser: Hund – Standal

  • Obs: Det er en forutsetning at hundens atferd tillater medisinering/ ønsket pleie.